donderdag 10 december 2015

Vandaag- #durftevragen

Ik was het vergeten. Na jaren fietsen. Maar de NS past twee keer per jaar haar dienstregeling aan. Alsof de klok wordt teruggezet. Het zijn wijzigingen die ik nooit begrepen heb. Noch van de klok, noch van de NS. Op station Boxtel lees ik de full color advertentie van de NS: vanaf 13 december 3 minuten minder lang twijfelen. Ik zie een foto van een vrouw die aarzelt over welk paar schoenen passen bij haar outfit. Daar heb ik nou nooit last van.

Voor 3 minuten verschil tuigt de NS een dure reclamecampagne op? Adverteren op de eigen perrons zal niet de hoofdprijs kosten, maar toch? We passen alles aan, elk geprint bord, elk computersysteem voor een wijziging in vertrektijd van 3 minuten? Voor wie doet de NS dit? Bezigheidstherapie? Efficiëntie winst?

Communicatie afdelingen pleiten voor het maken van communiceerbaar beleid. Dus niet eerst (onzinnig)beleid bedenken en dan zeggen tegen de communicatie afdeling: “Succes, communiceer dit maar!”, maar samen met communicatie kijken naar beleid dat uit te leggen is aan betrokkenen. Ik vrees dat bij de NS de communicatie afdeling nog niet aan de beleidstafel zit. Spijtig. Vooral voor ons, de reizigers.

Ooit was er een hashtag #durftevragen: Beste NS, hoe laat vertrekt mijn trein morgen weer?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage