dinsdag 1 december 2015

Vandaag- Kus

Griet op de Beeck- Kom hier dat ik u kus- is hip en happening. Ik ben een biebkind, dus wacht in de regel tot een boek in de bibliotheek verschijnt. Hip en Happening word je niet zomaar. Meestal gaat daar een boek of wat aan vooraf. En die vind ik met alle gemak in de dorpsbiblio.

Vele hemels boven de zevende, heet de voorganger van de hip en happening hit. Mooie titel. Ik begin te lezen. Korte hoofdstukjes, steeds wisselend perspectief. Prettig voor in de trein. Op 40% denk ik, wat doen we? Doorlezen of wegleggen? Ik zit er net genoeg in om door te lezen. Zou zonde zijn om te stoppen denk ik nog. Ik kan maar niet wennen aan het Belgische ge en gij , maar wordt wel geraakt door prachtige woordvondsten en verfrissende gedachtekronkels.
En dan, op dat punt dat ik het niet meer verwacht, dat ik denk dat het mooi doorrolt tot het einde, een waanzinnige wending. Bam. Uit het niets. Zo knap. Zo briljant. Nog twintig pagina’s stuiter ik door.
Als de hip en happening hier ook maar een beetje op lijkt is het boek verkocht. Naar de bieb ga ik morgen weer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage