vrijdag 27 november 2015

Vandaag- Nulletje

Denksport. Ik doe het elke werkochtend. De mail pingt binnen. Eerst beterrekenen.nl. omdat mijn smartphone lijkt te weten dat ik dat minder leuk vind. Minder leuk dan de mail die daarna verschijnt: beterspellen.nl. Niet meer dan 4 meerkeuze antwoorden op 4 vragen. Ik train mijn brain. En constateer dat hoe precies ik ben in het spellen, hoe precies ik weet waar wel een trema, waar geen verbindingsstreepje, waar wel een d en geen t, zo slordig ben ik in de beantwoording van de rekenvragen. Nulletje te veel met alle gemak, komma plaatsje opgeschoven, optelfoutje.

Dus zit ik met beterspellen op het hoogste niveau en doe ik beterrekenen op niveau 2 van 3. Het is een confronterende aanblik in de spiegel. Forty something en aan jezelf moeten toegeven dat rekenen nog steeds voelt als op de lagere school, maandagochtend juffrouw Knijnenburg: laat deze les snel voorbij zijn. Laat ze me mij geen beurt geven. Want elke dag denk ik bij het openmaken van de beterrekenen.nl mail: laat het snel voorbij zijn. Om te constateren dat ik weer te slordig ben geweest en weer maar 50% van de vragen goed heb. Hiephoi bijna weekend. Hoofdrekenen, juffrouw Knijnenburgā€¦ maandag weer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage