woensdag 2 december 2015

Vandaag- Groentepops

Ik ben bekend met de theorie van appelmoes-broccoli-appelmoes. Toepasbaar op kinderen in de dagelijkse dinerpraktijk, maar ook op volwassenen in management en communicatie. Je voert ze iets wat ze lekker of leuk vinden, komt dan met de wat stronkige, licht bittere boodschap en verzacht dan het effect daarvan met weer iets aantrekkelijks. Wanneer ik erop google kom ik overigens niet verder dan pagina’s vol recepten. Klaarblijkelijk zijn er geen bittere boodschappen meer te verkondigen.

In Groningen geeft de provincie (misschien wel net zo’n out of date recept als appelmoes-broccoli-appelmoes) subsidie aan een bedrijf dat groentepops gaat maken. Groentewat?

Afgedankte groente van de veiling (niet de juiste vorm volgens de EU norm) worden omgevormd tot hagelslag en cornflakes. De proefpanels moeten nog aan de slag… ik maak mij ernstige zorgen. Desgevraagd deelt het bedrijf mede dat de groentes die verwerkt gaan worden, die soorten zijn die veel mensen lusten. Wortel, sperzieboon en rode biet. #really?

Ik kan me er geen voorstelling van maken. Groentehagel op je boterham? Groentecornflakes in de yoghurt of melk als ontbijt? Smaakt dat dan zoet, of bitter? To-matig?

Ik weet ook niet welk probleem we oplossen met de groentepop. Afgedankte groente van de veiling zou ik per direct aan nooddruftigen geven. Goed en gezond, ook al is de banaan niet recht of krom genoeg. En voor diegene die met groentepops verleid moeten worden om gezonder te eten… ik zeg: zelfgemaakte afgekeurde veiling appels-moes, broccoli, appelmoes. Welk recept volgen we morgen weer?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage