maandag 1 februari 2016

Vandaag- Drie druppels

Sommige leugens blijven je eeuwig achtervolgen. Sinds ik als kind een keer jokte over het tijdig terugbrengen van een bibliotheekboek- ik hield bij hoog en laag vol dat ik het op tijd had teruggebracht in de wetenschap dat ik zelf de datumstempel had vervalst- ben ik als de dood voor biebboetes. Dus fietste ik vandaag om, zodat ik nog net op tijd, voordat de bieb openging, mijn boek kon afstorten in de daarvoor beschikbare brievenbus.
Omfietsen betekende mijn oude route fietsen, alsof ik naar het waterschap ging. Net voor ik het natuurgebied in zou duiken, draaide ik vandaag rechtsaf richting dorp. Het miezerde. Miezeren heeft iets muizerigs. Miezer is onbestemd.
Ik ging terug in de tijd en dacht aan die dagelijkse tocht door 't Bossche Broek. Miezer staat thuis als je je fiets uit de garage haalt synoniem voor drie druppels, niet aanstellen, valt reuze mee. Halverwege in het natuurgebied ging je je toch afvragen of je je niet in dat veel te grote regenpak moest hijsen. Je besloot altijd van niet. Te veel werk en het waren toch maar drie druppels. Om vervolgens op het werk aangekomen te constateren dat het fijne laagje water dat op je gezicht lag toch echt dikke vette regen was die garant stond voor de verzopen katten look.
Vandaag fiets ik door naar het station en betaal ook nu nog de prijs voor die kinderleugen. Zeiknat zit ik in de trein. Vijfentwintig minuten om me te fatsoeneren. Ik vind miezer misschien nog wel erger dan regen. Het is kouder, natter. Miezer is viezer.
#morgenweer droog?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage