woensdag 27 januari 2016

Vandaag- 50 ways

Paul Simon beschreef eens 50 ways to leave your lover. Ik heb altijd geleerd dat als je slecht nieuws te brengen hebt, er maar 1 manier is. Luid en duidelijk, gevolgd door een stilte.

50 schijnt wel een aantal te zijn wat aanspreekt. Het getal is groot genoeg om het gevoel te hebben dat er een overdaad aan keuze is, maar beperkt genoeg om ze alle 50 uit te proberen. Ik heb '50 tinten grijs' na de eerste 50 pagina’s teruggebracht naar de bieb. Ook in boeken is 50 een markant punt- als je dan nog niet geboeid bent, mag je het wegleggen.

Ik startte dit jaar met Benjamin Hardy’s “50 ways happier, healthier and more succesful people live on their own terms” (http://bit.ly/1RMPh8Z). Ik las alle vijftig manieren. En constateerde dat ik het nog niet zo slecht deed, op mijn pad naar happy, healthy en succesful. Van kleine dingen als 5 minuten per dag schrijven (;)) en dank je wel zeggen tegen serveersters, tot grote zaken als oprecht sorry zeggen tegen mensen die je onrecht hebt aangedaan en actief nadenken waar je over 5 jaar wilt staan in het leven. Ik kan ze √

Voor -ier and more startte ik met het nemen van koude douches elke morgen- een aanrader, besloot ik elke dag iets te doen wat me beangstigt- een overwinning en maakte ik mijn to-do lijst niet langer dan 3 onderwerpen- een verademing.

Dagelijks mediteren lukt me nog niet- geen tijd :),  en alle niet essentials uit mijn huis verwijderen, starten met mijn kleding… ? No zero way. 50 lijstjes zijn leuk, maar ik blijf wel leven on my own terms!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage