woensdag 7 september 2016

Vandaag- Lucem

 
Op zich denk ik dat niemand bezwaar zou aantekenen. Ik verwacht geen protestbrieven met petities of spandoeken. Niemand zal het vervelend vinden wanneer de zomer tot pak 'm beet 15 oktober duurt. 

Ik heb me afgevraagd hoe het kan dat we bij een voortdurende winter, zelfs als die sneeuw en ijspret kent, ik gooi er bovendien de bonus van een heuse Elfstedentocht in, we toch na enige weken verzuchten: wanneer wordt het lente? 

Vanochtendvroeg kijk ik naar buiten en weet het antwoord. Minder dan de temperatuur is de lengte van de dag wat ons drijft in ons verlangen. Vandaag wordt het weer 27 graden. Lovely. Maar waar het in juli 's ochtends licht en luchtig oogt, en de dag daarmee letterlijk met energie begint, is het in september donker. Moet de lamp aan tijdens mijn ontbijt om te zien wat ik eet. Valt ook de avond vroeger. 

De mens houdt van lange dagen. Misschien wel om dat daardoor het leven langer lijkt. Lichter en luchtiger lijkt. 

Lucem sequimor. We volgen het licht.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage