maandag 29 augustus 2016

Vandaag- Beat it

 
We weten allemaal dat wanneer je na drie kwartier sporten jezelf beloont met een latte macciato met extra suiker of een tall frappucino caramel, je inspanningen nul effect hebben. Zeker niet wanneer je routinematig een klasje hebt gedaan en eigenlijk toch al niet zo'n zin had. Geen druppeltje zweet, maar wel de beloning. 

Ik noem ze 'doe alsof sporters'. De bol.com-sporter: alle attributen en accessoires voor je sport bestellen, er fántástisch uitzien, maar geen spier vertrekken. 

Ik zie ze vaak op de sportschool. Heel vaak. Maar dit weekend zag ik er een die niet eens meer leek te veinzen dat ze kwam om te sporten. 

Ze stond buiten, in haar fluorescerend shirt en broek en zweetband en sokken volledig door gebol.combineerd, een hardcore sigaret te roken. Ik weet nog dat ik dacht: onzinnig, een sigaret roken na het sporten. 

Even later dook ze op in de kleedkamer. Huh? Jij begint je sportsessie met een sigaret? Ze positioneerde zich voor de spiegel om haar make up bij te werken. Huh? Jij ging toch sporten? Toen ze eindelijk gemaquilleerd was, betrad ze de sportzaal. Om een half uur te gaan "boksen". 

Ik gok dat er niet meer dan 20 kilocalorieën verbrand zijn. If any. En dat ze na haar 'inspanning' zichzelf heeft beloond met een lekkere latte en een nog lekkerdere sigaret.

Ik geloof sterk in the power of the mind. Dus dat je een goed gevoel hebt over het feit dat je überhaupt naar de sportschool bent geweest, dat je toch íets gedaan hebt (altijd beter dan thuis op de bank met een zak chips) dat snap ik en herken ik ook. Maar in deze mate jezelf voor de gek houden?

It beats me. 

#maandag #jezelfwakkerboksen

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage