woensdag 31 augustus 2016

Vandaag- 1+1

 

Het zijn vaak van die obligate zinnetjes. 1+1=3. Of, een is geen. Of, twee weten meer dan een. Of, it takes two to tango. Of, samenwerken is vermenigvuldigen. 

We zeggen ze omdat het zo mooi klinkt. En doen dan weer ons eigen ding. 

Langzaamaan druppelen collega's weer binnen. Het vakantieseizoen nadert zijn eind. Ik hoorde gisteren al weer iemand zeggen dat ie toe is aan zijn volgende vakantie. Maakt niet uit waar je geweest bent, dat hele lekkere alles los gevoel komt pas na dagen vakantie en vervliegt binnen minuten na thuiskomst. 

Ik heb de afgelopen weken best hard gewerkt. Echt werk verzet. Maar toch constateer ik dat ik de afgelopen twee dagen effectiever en succesvoller ben geweest dan de afgelopen twee weken. Omdat ik weer meer collega's om me heen heb om even iets tegen te zeggen. Dat even leidt tot een gesprek, de uitwerking van een idee, een half a viertje en een heel plan. BAM! Daar was ik vorige week niet toe in staat. 

Dus misschien zijn ze wel echt waar. Die zinnetjes. Is 1+1 simpelweg 11.*

*overigens, grappig om te zien dat in mijn Google tocht naar een passende afbeelding ☺️ steeds Intouchables opduikt. Als het ultieme voorbeeld van samen sterker. #mooi
 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage