donderdag 23 juni 2016

Vandaag- On weer

 
Ze is een ware artiest. Een bespeler van emoties. Zoals de illusionisten uit 'Now you see me' (2 nu in bioscoop- aanrader als je 1 ook leuk vond) weet je niet waar je moet kijken om het te kunnen zien. Hangt het in de lucht? Vind er een weerspiegeling plaats? Worden mijn ogen verblind door de zon? Wat schuilt er achter de schapenwolk? 

Mijn handen plakken aan de handvatten van mijn fiets. Mijn truitje plakt aan mijn blote huid. Het huisje plakt aan de naaktslak. Mijn jurk plakt aan het plastic van de treinbank. De Metro plakt aan het opklaptafeltje. Hmmm. Misschien is die laatste een dissident in deze reeks. Is het gewoon jam of iets anders viezigs wat de plak veroorzaakt. Hoe dan ook. Het is warm. Het is zomer. 

Ze is een ware artiest. Hoezeer ik zomerse zomers wens, vol warmte en zon, hoezeer ik regenachtige zomers haat, vol regen en wind, vandaag verlang ik naar de aangekondigde regen. Naar het letterlijke on weer. Wat alles weer open gooit, los weekt, opfrist. Moeder natuur. Ze bespeelt ons elke dag. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage