woensdag 8 juni 2016

Vandaag- De elektronische sigaret

 
Tips voor een gezond, stressloos, uitgerust leven bevatten altijd een email ban. 's Avonds voor slapen gaan om twee redenen: het licht van het scherm schijnt wonderlijk slechte dingen met je te doen in aanloop naar slapen- te fel, te spannend- en vooral werk emails leiden in de regel tot gedachten die niet bepaald rustgevend zijn. Om nog maar te zwijgen van wat de beantwoording van opruiende e-mails met je doet.

Ook in de ochtend is het devies minimaal 30 minuten na ontwaken emailloos te leven. Voor menig mens ondenkbaar. 'Effe lekker door mijn email scrollen met een kopje koffie'. De email is daarmee de nieuwe sigaret, de dag is pas begonnen als de eerste haal van de elektronische peuk binnen is. 

Ik ben een sucker voor gezondheidstips. Mag graag starten met een koude douche- want gezond- iets wat ik dan 3 maanden vol hou. Paradoxaal genoeg in de winter. 's Zomers douche ik lekker heet. Ik ontbijt, alhoewel ik laatst las dat ontbijten geen noodzaak meer is- en ik lees geen e-mails. Behalve vandaag. 

Dom dom dom. De dag eindigen met mail is slecht voor je slaap, hem ermee beginnen is slecht voor je blog. Ze hangen daar in mijn hoofd, die twee werkmails die alle seinen op rood zetten vanochtend. Ze verduwen fantasierijke verhalen, treinobservaties en maatschappelijke beschouwingen. Het kan maar over een ding gaan vandaag. Email. 

Ik ben al laat. Ik heb al stress. Ik moet naar Outlook. Tot morgen 😉

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage