maandag 27 juni 2016

Vandaag- Of mice and man

 
Er staat een stevige bries. Het helmgras langs het spoor, toch ook niet van het slapste soort, heeft moeite de halm recht te houden. Uiteindelijk buigen ook zij voor de heerser. 

De wind plant het woord muizenissen in mijn hoofd. Omdat ik denk dat de wind van vandaag, fris, licht zonnig en toch stevig, de muizenissen kan wegwuiven.  Muizenissen. Ik stel me er kleine wriemelende, met net te lange nageltjes vasthakende, dan weer irritant losglippende probleempjes bij voor, die ongewenst in je hoofd hangen. Maar nooit echt schade aanrichten. 

Ze zijn in mijn hoofd kleiner dan issues. Issues zijn serieus. Issues zijn Life Long. Issues zijn steeds weer terugkerend. Zoals ze in de film 'The wedding crashers' zeggen wanneer ze in een absurd gezin terecht komen vol verdraaide verhoudingen: "we got a whole new bag of issues, we can forget about mom for a while." 

Muizenissen is oud. Uit 1864. Eens had je muizennesten in het hoofd. Toen gingen we muizen. Nu muizenissen. Getob. Zwaar gepeins.

De etymologische herkomst maakt het opeens akelig visueel. En groot. En ernstig. Niks klein lief muisje.. 

Geef mij maar issues. 


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage