vrijdag 27 mei 2016

Vandaag- Guilty

 

Het is voor het eerst. In ruim een jaar treinen. Dat er een coupe genoot met loeiharde muziek op zijn oren zit. Althans, ik keek even om, en ja het is een hij. 

Zo hard dat wij, zijn reisgenoten, niet anders konden dan mee luisteren. Naar vreselijke headbang schreeuw muziek. Heavy metal. Heavy something. Ik kan niet anders dan me een beeld gaan vormen van zijn leven. Muziek zegt alles over wie je bent.

Alhoewel...

In opmaat naar een guilty pleasure feestje deel ik met collega's muziek. Muziek waarvan je eigenlijk niet hardop durft te zeggen dat je het (nog steeds) leuk vindt. Er blij van wordt. Of er hard en vals op gaat meezingen. Muziek die herinneringen naar boven haalt. Nog precies weten waar je was, wat je aanhad, toen je het lied voor het eerst hoorde.

Ik heb ze gedeeld. Mijn guilty pleasures. En I stand corrected: Don't judge a man or woman by his or her music. ☺️

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage