donderdag 29 september 2016

Vandaag- Instappen maar! Of toch niet?

 Ah. Het ligt aan ons. 
We stappen allemaal op dezelfde plek in op het perron. We kiezen allemaal dezelfde deur. En daarom zijn de treinen zo vol. 
Ah. Het ligt aan ons. 

Really?

Redeneer even met me mee. Deze zomer waarschuwt de NS dat het druk wordt, dit najaar. Kortere treinen, minder treinen, meer werkzaamheden. 
En als het najaar dan nog geen week oud is, knallen ze er een onderzoeker in, die beweert dat het aan de reiziger zelf ligt. Dat er geen zitplaatsen zijn. 

Ik kan de NS verklappen dat ik regelmatig de hele trein doorkruis- hij is zo kort dat je in no time van voor naar achter bent- maar die lege stoel vind ik niet. Echt niet. 

De oplossing is gevonden in instapzones. De NS gaat aanwijzen waar je beter zou kunnen instappen. Juist voorin. Of achterin. 

Ik zeg bullshitbingo.

Vandaag had ik een zitplek. In mijn eigen auto. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage