maandag 19 september 2016

Vandaag- Fifty shades of fall

 Als een blad aan de boom ging het om. Van zomerfst naar herfst. In een dag. Vanochtend op de fiets denk ik aan handschoenen en zie ik de rijp op de auto's liggen. Het is en oogt koud. Ze noemen dit rustig najaarsweer. 

Ik bespeur in mijn systeem een instant doorschakeling. Hop, winter. Kerstboom, kaarsjes, dikke trui en veel warmte. 

Raar eigenlijk dat de lente een seizoen is waar we ons allemaal in wentelen, de overgang van winter naar zomer bewust zien en voelen. We registreren elk blaadje dat groeit, elk knopje dat bloeit. Het is het groeien en ontluiken, de belofte van nieuw leven dat elk jaar weer ook iets met ons hoofd doet. Herfst is het seizoen van de afsterving. Dat voelt toch anders. 

Ik kijk omhoog naar de grote bomen bij het station. Ik besluit om te gaan. De herfst te waarderen als ware het lente. Omdat zonder afsterving niks nieuws kan bloeien en groeien. Ik ga de blaadjes volgen deze herfst. In kleur en in hun val. Vandaag: zomerfst groen.   

#tobecontinued
#fiftyshadesoffall

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage