donderdag 22 september 2016

Vandaag- Poortwachter

  
Er is een eerste keer voor alles. Op het station zijn er sinds kort poortjes waar je door heen moet. Van en naar het station. Ze zijn dubbelzijdig, aan beide kanten kun je naar binnen of naar buiten.

Tegelijkertijd boden we onze chipkaart aan. Zij van de ene, ik van de andere kant. "Biedt maximaal 1 chipkaart aan" zei het poortje. Zij zei niets. Ik ook niet. 

Als kemphanen stonden we tegenover elkaar. Ik heb eens twee kleuters zien vechten om de steel van een bezem. Niet omdat ze hem zelf wilden- de tuin vegen is niet de leukste klus ever- maar omdat ze vooral wilden dat de ander hem niet kreeg. 

Ons poortje was die bezem. Steeds weer boden we ons pasje aan, steeds weer die fout melding. 

Ik zou willen dat ik zou kunnen zeggen dat ik de oudste, de wijste, de verstandigste was. 

Het heeft me een trein gekost. Maar het poortje was van mij. 

#dosis #donderdag #drama

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage