woensdag 6 juli 2016

Vandaag- Do not burn-out

 
Terwijl ik om 7.03 uur (!!) in de auto naar het werk zit en langs de verstilde natuur raas,  hoor ik op de radio een item over burn out bij vrouwelijke managers. Een gebied waar ze hoger scoren dan hun mannelijke counterparts. 

'Mannen zeggen makkelijker nee. Mannen kunnen beter aan zichzelf denken.' 

Met een management team van alleen maar vrouwen op een afdeling met veelal vrouwen is de burn out een thema wat mijn aandacht heeft. Vol interesse luister ik naar de tips van de wetenschappelijk onderzoekster. 

Leer ontspannen. Doe iets waar je energie van krijgt. Volg je hart.

Ze zijn waar. Natuurlijk zijn ze waar. Maar weten wat je moet doen is vaak het probleem niet. Het zit in het hoe. Hoe ontspant een overspannen mens? Hoe weet je wat je energie geeft als je geen energie hebt? En hoe volg je je hart dat zo hard klopt dat je er zenuwachtig van wordt?

Bij nader inzien is die vrouw gisteren in de trein lovenswaardig te noemen. Benijdenswaardig misschien wel. Stel ik mijn beeld over haar bij (gij zult niet oordelen 😊 tnx mom). Met zeven weken vakantie en als hobby koken en bakken doet die vrouw precies wat ze moet doen: ontspannen, energie tanken met leuke hobby's en haar hart volgen. Ik zeg chapeau! 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage