donderdag 19 mei 2016

Vandaag- Happy

 Bij gebrek aan krant- hey, who still reeds paper- scroll ik door nu.nl. De regen gutst langs de ramen, ik ben op zoek naar wat zon. 
Nu heeft het niet. De line up is uitermate droef. Op 1 een "van de radar verdwenen" vliegtuig- lees neergestort met vele doden. Op 2 Staking cipiers in België- overleg levert niets op, ongeregeldheden in gevangenis nemen toe. Op 3 slaat het gevangenisvuur over naar Zwaag waar ze er de fik in gestoken hebben en er ontruimd moest worden. Op 4 een dode in Ecuador na zware aardbeving. 

Vijf wil ik niet lezen. Ik zoek goed nieuws. De goednieuwskrant.nl beveelt het artikel "10 thinks you need to give up to be happy" aan. Ook niet echt iets om heel super vrolijk van te worden. Goednieuws.com start de blog met een artikel hoe een strakkere huid te krijgen. Ook daar schuilt onvrede met het leven van alledag in. Waar is de Pharrell Williams onder het nieuws?

Slechts happynews.nl weet nieuws te brengen wat nieuws is én het positief te framen. De line up is bemoedigend: algen worden belangrijk onderdeel van nieuwe economie, India wil 5,4 miljard besteden aan nieuw bossen en de vraag naar uitzendkrachten groeit. Hiephiep!

Dan kijk ik naar de data van happynews. Meer dan 1 goed nieuwtje is er niet te vinden per dag, sterker nog, de laatste post is van 11 mei...

Terug bij nu.nl doe ik een dappere poging het nieuws door een roze bril te zien. Onmogelijk met neerstortende vliegtuigen, doden en gewonden. 

Ik weiger in misère te vervallen. Ik zal positief starten en afsluiten vandaag. Hopsakee, daar gaan we: Na regen komt zonneschijn!

#happyday
https://m.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage