woensdag 11 mei 2016

Vandaag- EBI

 Ik moet bekennen dat ik na gisteren mijn medereizigers in de trein toch anders bekijk. What you see is vaak niet what you get. En het zou niet de eerste trein zijn die vanaf station Vught vertrekt met moord op zijn geweten. 

Holleeder beraamde drie moorden vanuit de zwaar bewaakte gevangenis in Vught. Niet meer dan een telefoonnummer en een code was er voor nodig om het  moordspel in gang te zetten. Gelukkig bleek de medegevangene onwillig. En aangezien ze er maar met z'n vijven zitten, is de vervolgkeuze niet reuze. 

Als inwoner van Vught merk je doorgaans niks van de Extra Beveiligde Inrichting. Diep verscholen in de bossen is het onttrokken aan het dagelijks leven. Wanneer een verloren helikopter over het dorp trekt, is de running gag 'er zal er wel eentje ontsnapt zijn'. Helemaal gerust is de Vughtenaar er dan niet op, kinderen worden toch licht angstvallig van de straat geplukt. 

Ook ik ben vanaf vandaag extra waakzaam. Wat ruist daar door het struikgewas? En zit mijn medereiziger wel echt de sudoku uit de krant te maken of is het een doorgeefcode voor de volgende passagier? 

Je zou er bijna paranoia van worden. Rijp voor de EBI.  

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage