dinsdag 17 mei 2016

Vandaag- Kleingeld

 Ik moet mijn ov opladen. De automaat is in gebruik door een knul met kleingeld. Ik vrees dat ik daarmee zijn hele bestaan samenvat. Knul met kleingeld.
Wanhopig probeert hij de ov automaat te snappen om een treinkaartje voor zijn vierdehands fiets te kopen. Bij gebrek aan groter geld gebruikt hij te kleine muntjes die steeds terugvallen in het bakje wisselgeld.
Tot twee keer toe kijkt hij onder zijn pet bozig naar mij als was ik schuldig aan het mislukken van zijn handelingen. Terwijl ik er in alle rust alleen maar sta. 
Wanneer hij eindelijk klaar is zie ik hem naar zijn vriendin lopen. Een meisje met een zeurderige stem, obese, in goedkope slechtzittende kleding, vette haren. Ze snauwt naar hem en klaagt naar de wereld. Die niet groter is dan het dorp waar ze woont. 

De Jamie Oliver in mij is wakker. Ik zou ze een training lezen en schrijven willen aanbieden, elke week drie keer met ze willen gaan sporten, tassen boodschappen vol groenten en recepten geven. En een bredere blik. Op een mooi leven dat begint met een mooie dag. 

Ik doe niets. Maar het doet me wel iets. 
#livelife #appreciatelife #havecompassion


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage