donderdag 21 april 2016

Vandaag- Pokemon

 
Er was een tijd dat kinderen in ongeoefende taichi poses tegenover elkaar gingen staan. 'IJsstraal' riep de een de ander toe. 'Vuurbal' antwoordde de ander. Het leek op een onbeslecht papier-schaar-steen. Ze speelden fervent verder. Het was de tijd van Pokemon. Pokemon tv serie, pokemon kaartjes bij de AH, pokemon knuffels, pokemonwuppies, pokemon-smurfen. Alles en iedereen wilde Pokemon zijn.
De tweede dag in de auto vallen me de namen van auto's op. Het lijkt een vak apart. Fiesta, vooruit. Het is best een feestje in de Ford. Testarossa, uiteraard. Alleen Ferrari kan zo'n naam voeren.
Voor mij rijdt een echtpaar. Ik zie haar wuppie haar door de auto wippen, bij zijn gezicht in de achteruitkijkspiegel is Grote Smurf een knappe vent. Ze zitten in een Kalos. Kalos. Pokemon regio lees ik in de Bulbapedia, the community-driven Pokémon encyclopedia...
Zou Daewoo de Kalos bedacht hebben in de Pokemon tijd?
Nee. even verder googlend lees ik dat Kalos een Griekse meisjesnaam is. Betekenis? Beeldschoon. Vrees dat Daewoo haar hand hierop toch overspeelt...;)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage