vrijdag 26 februari 2016

Vandaag- Snappy


Er was een tijd waarin ik alles ‘snappy’ vond. Was iets leuk, inventief en goed bedacht, dan noemde ik het snappy. Het was ook de tijd dat ik alles met een auto deed. Al kwalificeerde ik dat nooit als snappy.

Ik probeer milieubewust en modern te leven. Ik bande snappy uit mijn vocabulaire en ging met de fiets en het openbaar vervoer door het land. De jongste generatie schijnt overtuigd te zijn dat een auto hebben niet interessant is, gebruik kunnen maken van een auto wel.

Gisteravond stapte ik in de trein vanaf mijn werk naar huis, klom bij het station op mijn fiets om 5 kilometer verderop in Den Bosch een snappcar te halen. Een auto van een particulier die wil delen, voor weinig. We vulden gegevens in alsof we in een aanrijding gezeten hadden; waar is de auto beschadigd, wat is de kilometerstand, check je rijbewijs gezien, en daar waar haar auto stond in de garage stond nu mijn fiets. Vandaag bezit ik geen auto, maar maak ik gebruik van een snappcar.

Vanavond, na een ongetwijfeld intensieve heidag op een dito heilocatie, moet de snappcar weer retour. Klim ik weer op mijn fiets en cross ik weer naar huis.

Leuk, inventief en goed bedacht? Ik weet het nog niet….
#fijnweekend

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage