dinsdag 17 november 2015

Vandaag- Skatertje


Hij of zij, ik kan de sekse niet ontdekken onder de bril, de muts, de hoody, de jas met bontkraag en de koptelefoon, zit in het viertje naast me. Bij eerste aanblik dacht ik een paar ski’s te zien. Misschien omdat ik weet dat het vannacht in Idaho gesneeuwd heeft, of omdat we dit jaar niet op wintersport gaan. We zien wat we willen zien.
Het blijkt een skateboard. Ongetwijfeld heet het anders, want aan de uiteinden is het board smaller dan in het midden, de wieltjes zijn met een kleine as aan elkaar verbonden en daardoor juist stabieler of flexibeler. Ik roep al ‘oeh’ als ik erop ga staan. Laat staan wat er gebeurt als het ding snelheid zou krijgen.
Naast het board een rugzak en een volle camo weekendtas. Terwijl het pas dinsdag is. Mijn brein slaat op hol. Waar gaat het heen? Is het weggeskate van huis? Onderweg naar een zwervend bestaan? Waar heen zou je zwerven als je skatend kon gaan? Is het de eerste keer, of mislukt de poging, eet het vanavond thuis- lekker stamppot met worst-  en poogt skatertje het morgen weer…

Bij het verlaten van de trein, zie ik het, hij is nog zo klein. Hij durft dit geen tweede keer, hij doet dit niet morgen weer ;)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage