vrijdag 13 november 2015

Vandaag- Gezegend


Toen ik afgelopen maandag begon met hannekeschrijft morgen weer, kon ik niet bevroeden dat ik na twee posts geveld zou worden door de griep. Ik was het aan mijn eigen voornemen verplicht om door te schrijven. Niet na twee dagen te stoppen. Het betekende vooral dat de brown bag met onbekende dingen die langs zouden komen om over te schrijven, opeens akelig leeg bleek. Waar schrijf je over als er niets is om je over te verwonderen? Als de wereld niet groter is dan je bed?
Ik kan redelijk kleinzerig zijn als ik ziek ben. Uiteraard nooit zo dramatisch als mannen dat zijn ;), maar toch. Vol respect denk ik aan mensen die echt ziek zijn. Die weken of maanden lang aan hun bed gekluisterd zijn. Niets meer meemaken dan dat wat er zich tussen de muren van hun slaap- of ziekenhuiskamer plaatsvindt. In de beklemming van hun hoofd. Echte pijn ervaren. Hoe bijzonder is het dan om vrolijk te blijven, te genieten van wat er wel is.

Vandaag tel ik mijn zegeningen. Gezond & Gelukkig. Weekend voor de deur, ook al heb ik dan een snotje in mijn neus. Hannekeschrijft en forenst maandag weer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage