dinsdag 4 oktober 2016

Vandaag- Wat een beestenbende

 
Ik weet dat ik van een mug een olifant maak. Dat ik wellicht op slakken zout leg. Maar ik wil niet als een kat om de hete brij draaien. Dus ik waag me in het hol van de leeuw. Ik gooi de knuppel in het hoenderhok:

Behandel dieren niet als mensen. 

De dierenpolitie die met drie man sterk een kitten red. 144 bellen met noodoproep omdat je een verwaarloosde hond vindt in het bos. De handelingen van dierenartsen vastleggen in strakke regels waardoor ze niet meer effectief kunnen opereren.

Behandel dieren niet als mensen.

Het leven van die kitten in het asiel is net zo min een pretje als dat van de immigrant in een AZC. De verwaarloosde hond krijgt voeding, sterkt fysiek aan en is daarna mentaal zo van slag dat hij gaat bijten als een Tbs-er op verlof. En dieren met menselijke egards opereren doet het lijden slechts vergroten. Zo leerde ik van dr. Pol.

Behandel dieren niet als mensen. Misschien juist als je ze lief hebt.

#werelddierendag

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage