vrijdag 5 augustus 2016

Vandaag- Duif


 
Gemiddeld 1x per jaar eet ik friet bij de Burger King. Als ik met het vliegtuig op vakantie ga en op Schiphol moet inchecken. De vakantie begint, ongeacht het tijdstip, met een Whopper Cheese menu met XL friet. 

Vol vertedering kijk ik naar het kleine tortelige duifje voor mijn voeten. Zo schattig, zo niet bang. De Thai naast me wuift het beestje bruut weg. Kssst. Maar dan op z'n Thais. 

Ik wil al ageren maar realiseer me dan de verhoudingen. In mijn tuin in Nederland zitten elk jaar dikke patatduiven. Te zwaar voor de tak, een tuin vol ammonikak. 

Voor de Thai, die twee koppen kleiner en drie koppen minder zwaar zijn dan de gemiddelde Nederlander, is dit troetelige duifje niets meer dan een ordinaire patatduif. Maar dan op z'n Thais. Ik pas me snel aan en ksssst dapper mee. Brutale rijstduif! 

#vogelvrij #vrijdag

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage