maandag 25 juli 2016

Vandaag- Geeuw

Uitslapen. Wie nog weet hoe het moet, mag het zeggen. 

Ik leef zonder wekker. Word wakker op een inwendige klok die in de regel 7 minuten te vroeg voelt. Ik leef eigenlijk ook zonder horloge of andere vorm van tijdsaanduiding. Kan in een dag tien keer op mijn I phone kijken zonder de tijd te registreren. Omdat ik leef op mijn gevoel van tijd. En dat is akelig accuraat.

Ik schrijf 'akelig' maar het schijnt een goed teken te zijn. Een juiste inwendige klok betekent dat de dementie nog ver van me is. Het zal wel. Ik vergeet namen, gebeurtenissen en mensen in hun geheel. Vorige week klampte ik me op een netwerk borrel aan een vrouw vast in de hoop dat ik zou worden opgenomen in haar gesprek- ik kende niemand- toen na een halfuur small talk bleek dat we elkaar eerder ontmoet hadden. We kweten het beiden aan 'out of context' maar het was onverminderd gĂȘnant. Mensen vergeten is niet alleen bezwaarlijk, het lijkt me ook een stevige dementiedetectie.

Het is maandagochtend. Mijn inwendige klok klopt. Zes uur acht. Over zeven minuten zou de wekker zijn gegaan. Ware het geen vakantie geweest...

#goedemorgen #welterusten

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage