dinsdag 2 augustus 2016

Vandaag- Vakantieverwachtingen

 
Ik las een stuk in de Flow over vakantieverwachtingen. Over hoe die vroeger hoog waren, maar ze sinds internet ongekend zijn. Immers je kunt vanuit je koude thuisadres precies zien hoe het verwarmde zwembad erbij ligt en waar de dichtstbijzijnde smoothie te koop is. 
Het nadeel ervan is dat als dat zwembad in het echt drukker bevolkt lijkt dan op de foto- handdoekje leggen, niemand zeggen - en de smoothietent inmiddels over de kop is gegaan, je meer teleurstelling bespeurt dan wanneer je geen beeld had gehad.

Ik had me verheugd op een kamer met uitzicht op de rivier. Via de mail had ik een gratis upgrade naar "River View" bedongen, en op de website van het hotel had ik de bijbehorende foto's gezien. 

Op het piepkleine balkon van onze hotelkamer kan ik, wanneer ik in staat zou zijn met mijn rechteroog in mijn linkerbroekzak te kijken terwijl ik tegelijkertijd mijn nek een woeste muay thai draai laat maken, een flauwe glimp van wat bruinig water zien. "River view ma'am".

Ik ben er niet trots op. En schrok ook wel een beetje van mijzelf. Want het kostte me bijna een hele avond om weer oprecht te kunnen genieten van alles wat er wél was. Om het voorrecht weer te voelen van het zijn in een prachtig hotel in een prachtige wereldstad. Waar ja- lekker belangrijk- het uitzicht minder en het zwembad drukker is dan ik had verwacht. 

Omgaan met verwachtingen en teleurstellingen. Waar vakantie al niet goed voor is😊
#count #blessings

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage