maandag 1 augustus 2016

Vandaag- Picture this

 
Ik denk dat het iets Aziatisch is. Of iets van de generatie y. De Facebook, Instagram, Snapchat generatie. Om je vriendje foto's van jezelf laten maken als ware je een waar fotomodel. 

De poses zijn om te gillen. Vooral omdat ze een quasi nonchalance moeten uitstralen, terwijl je de verkramping in de spieren van mijlenver kunt zien. De een vlijt zich tegen een houten hemelbed op het strand- zo sta ik ook altijd als ik op het strand ben, met mijn rug naar de zee, mijn hand tegen een balk drukkend met hoge splinterkans en een been licht gebogen omdat ze dan dunner lijken, NOT!!-, de ander tilt haar paardenstaart op en kijkt over haar schouders, zodat haar rugwelving beter uit komt. Alles über nonchalant. Maar hemel wat doet hij er lang over. Druk af. De lach wordt een grimas.

Misschien is het ook niet meer genoeg, alleen het uitzicht fotograferen. Dat had je immers al op Google Earth kunnen aanschouwen. Vergt deze tijd wel dat je jezelf ook op de plaat zet. En als je dat dan doet, dan zo voorkomend mogelijk. Met selfie filters die de oneffenheden in je gezicht wegwerken, met vriendjes die je vanuit je beste hoek fotograferen. 

Ik heb een nieuwe hobby. Foto's maken van vriendjes die foto's maken van hun wanna be model vriendinnetjes. Het wordt weer een drukke dag. 😉

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage