dinsdag 12 juli 2016

Vandaag- Ken ik jou

 
Kennen is context gebonden. Strict genomen is het natuurlijk onzin. Wat ik beweer. Je kent iemand, of je kent iemand niet. Bekende of onbekende. Daar zit geen uh-bekende of e-bekende tussen. Tenzij je kennen definieert als zielenroerselen kunnen lezen. Dan zijn er vele gradaties van kennen.

Ik sta op het station. Een trein eerder dan normaal en daarmee een ander publiek. En ik zie iemand die ik ken. Althans. We kennen elkaar van de sportschool. Hij traint er met alle gewichten die hij kan vinden. Ik heb al moeite met het gewicht van mijn eigen lijf. Hij praat tegen mijn geliefde daar en zegt uit beleefdheid dan "hoi" tegen mij. En ik "hoi" hem terug.

Ik ken hem in een tank top en een sportbroek. Hij kent mij met een knalrood zweethoofd en een versleten t shirt. Op de sportschool ben ik verre van mode bewust. 

Ik herken hem op het perron. Hij mij ook. Maar we kennen elkaar hier niet. Out of context. Dus zwijgen we. 

Vanavond, aan de gewichten, zeggen we weer hoi. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage