woensdag 13 juli 2016

Vandaag- Eitje

 Terwijl ik me druk maak over onze havist- Gaat hij over? Hoe krijgen we de flatline tot een leercurve ? (opwaarts voor alle duidelijkheid 🙃) Hoe komt er wat discipline in?- Constateer ik dat de rest van de wereld bezig is met het najagen van Pokemons. 

Ik kan niet anders dan onderkennen dat het briljant gedaan is. Pokemon nog een keer uitmelken, en toch echt weer anders dan met de kaartjes, de knuffels, de game boy, het bordspel en de tv serie van vroeger. 

Mijn werkplek schijnt een "gym" te zijn voor de Pokemon fans. Een battle moet gestreden worden, dus het is er druk. Terwijl de rest van de campus uitgestorven is. Ook in de trein is er een pre occupatie met de mobiel. Een jonge knul loopt blind achter zijn smartphone aan de coupe is, als een hond aan de lijn. 

Het zet je aan het denken. Deze Pokemon GO activiteit. Jongeren gaan met liefde opeens een extra blokje om en vinden boodschappen doen niet meer erg in de jacht op Pokemons. Sommigen rennen extra kilometers om zo hun Pokemon snel sterker te maken. 

Zou het niet een idee zijn voor onderwijs vernieuwing? Havisten aan het leren krijgen door kennis te verpakken in Pokemons op rare plekken? Waardoor ze discipline opbouwen (ze gaan door tot ze ze alle 150 gevonden hebben), the extra mile lopen, en hun leercurve through the roof gaat?

Als ze dat nu deze zomer doorvoeren, dan wordt 3 HAVO een (Pokemon) eitje. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage