donderdag 14 juli 2016

Vandaag- Twee treinen te vroeg

 
Terwijl ik normaal de trein aan de overkant van het perron zie aankomen en vertrekken, om vervolgens de intercity die aan mijn kant langs raast de rug toe te keren, denk ik altijd: ik ben twee treinen te vroeg. Waanzin dat wachten. 

Vandaag deed ik het anders. Per ongeluk. Mentaal al ingesteld op "ik neem een trein later" ging de havermout met blauwe bessen er zo snel in dat er geen reden leek om te vertragen. Maar voordat je dan ook echt weg bent, afwasmachine aanzetten, ramen dicht doen, oh ja afval buiten zet dag, schoenen, en waar is mijn telefoon. 

Mijn fietsroute loopt parallel aan het spoor plus spoorwegovergang. Hetzelfde spoor waar mijn sprintertje op langs komt. In het ergste geval zie ik hem voorbij komen, wetende dat ik te laat zal zijn om 50 meter verder bij het station in te stappen. 

Vandaag hoor ik de slagbomen dicht gaan. Die van de overkant komt langs terwijl ik nog op de fiets zit. De bomen blijven dicht voor de intercity aan mijn kant. Ik trap en trap en trap en ben 1 minuut voor mijn trein arriveert ingecheckt op het perron.

Met geen tijd om stil te staan denk ik: waanzinnig lekker, wachten. Morgen kom ik gewoon weer twee treinen te vroeg. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage