vrijdag 15 juli 2016

Vandaag- Banana

 
Stampend vol. De trein van 6.30 uur. Op vrijdag! What the hell is going on? 
Veel koffers en rugzakken. Op weg naar vakantie. Vliegveld Eindhoven. 

Vakantie. We hebben er (bijna) altijd heel veel zin in van te voren, zijn ook (vaak) blij op de plaats bestemming, maar de reis...

Als ik niet beter zou weten vandaag zou ik denken dat mijn bepakte coupe gangers naar de slachtbank worden geleid. De gezichten staan op somber, de wallen zijn enorm, de ogen ogen vermoeid. Er wordt weinig gesproken, veel zorgwekkend uit het raam gestaard. Zijn we op tijd? Heb ik alles? Gaat de vlucht goed? Doen we er verstandig aan zo ver weg te gaan? Is het huis goed afgesloten? De bananen!! Heb ik de bananen wel of niet uit de fruitschaal gehaald? Dadelijk is mijn huis over drie weken een kampement voor fruitvliegjes!! Kunnen we nog terug?

Met mijn vriendelijkste glimlach knik ik naar de vrouw. Morgen ben je op je bestemming. Vandaag begint je vakantie. Geniet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage