dinsdag 29 maart 2016

Vandaag- Jeu

In de trein lees ik de bijlage van de weekend krant. De restjes van de bijlage, de onderdelen die me in het weekend minder leuk leken. Zoals dat vaak gaat, blijken juist die artikelen bronnen van inspiratie te zijn. 

'Jongeren ketsen erop los' is de omineuze kop. De kwinkslag van de redacteur blijkt al uit de eerste zin. Jeu de boules is hip onder twintigers en dertigers. Het is het verlangen naar vroeger, de campingvakanties met je ouders. Ik heb nooit met mijn ouders op campings gestaan, maar het verlangen naar een lichtelijk onnozel spelletje doen met een drankje in je hand ken ik wel. Net als iedere Nederlander die verlangt naar voorjaar, zon en een maatschappij waarin geluk nog heel gewoon was. Een maatschappij waarin trein, metro's en vliegtuigen veilige middelen van vervoer zijn. 

Het regent, het voorjaar laat op zich wachten en de aanslag in Brussel is nog vers. Ik dwing mijzelf tot geluk. Ik rol een meegebrachte druif door het gangpad en met een soepele pols gooi ik er een sinaasappel achteraan. Bijna raakt hij het butje, het doeldruifje. 

Van de andere kant van het gangpad komt een appel aanrollen. Gelukkig, ook vandaag is geluk nog heel gewoon...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage