dinsdag 15 maart 2016

Vandaag- Aarden

In menig persoonlijke effectiviteitstraining, van chakra zweverig tot smart zakelijk, is mij verteld dat aarden goed is voor de mens. En als een trainer zegt 'de mens', terwijl zijn ogen nadrukkelijk op jou rusten, dan wittegehetwel. Zeggen ze dan in Brabant. 

Aarden. Tien jaar geleden toen ik besloot de oversteek naar het zuiden te wagen, dacht ik dat ik bloemen en planten leuk vond. Ik had een vlinderstruik tot grote hoogte weten te krijgen en de drie potten mei violen gaven me altijd een heerlijk voorjaarsgevoel. 

Dus toen in de verdeling van huis en houden de tuin ter sprake kwam, riep ik enthousiast dat ik die op me zou nemen. Aarden was immers goed voor mij. 

Het is weer bijna voorjaar. De tuin is een bende. Behoeft snoeiwerkzaamheden, schoffelkunst, blaadjesraping, maar bovenal liefde. Liefde van iemand die houdt van aarden. 

Ik heb de tuinman al gebeld. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage