dinsdag 12 januari 2016

Vandaag- Geboden

Moet naar een conferentie over bedrijfsvoering. Wat zijn leidende principes voor onze dienstverlening? De kunst van het principe is dat het precies genoeg zegt. Niet te obligaat hoog over, niet te dichtgetikt concreet.

Terwijl ik in mijn hoofd nog aan het puzzelen ben op het juiste niveau kom ik op Eindhoven Centraal aan. Op naar de bus die mij naar de bestemming brengt. Althans, dat hoop ik. De eerste bus chauffeur roept mij toe dat hij een stadsbus is. Ja, en? Hij rijdt hard weg. De tweede buschauffeuse antwoord op de vraag: "mag ik iets vragen?" Bruut "nee".
Dienstverlening?

Opeens weet ik mijn leidend principe voor vandaag: altijd bereid zijn te helpen en je te verplaatsen in de ander. Klinkt als een van de tien geboden...zouden leidende principes zo simpel zijn? ‪#‎morgenweer‬

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage