dinsdag 5 april 2016

Vandaag- Zelf gekozen



Zelf gekozen einde. Zo lees ik op Vpro.nl De taal evolueert door de tijd. Van zelfmoord naar zelfdoding naar zelf gekozen einde. Daar mag de woordevolutie stoppen. Het is mooi verwoord.

Op de sportschool stond ik met enige regelmaat op de hardloopband naar hem te kijken. Hoe hij de schrijver die tegenover hem zat interviewde. Alles over het boek willen weten, net genoeg over de schrijver, zonder óf de plot óf de autobiografische elementen waar geen boek zonder kan, te onthullen. 

Afgelopen zondag viel me op dat er een andere interviewer zat. Ik dacht er niets bij. Waarom zou ik. 

En vandaag lees ik zelf gekozen einde. Depressief. Onverwacht. Zijn boek is gesloten. 

Let the #sunshine in. Ondanks de regen. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage