donderdag 3 maart 2016

Vandaag -Wander off

Hoewel ik heb gelezen dat voor interne rust vrouwen zouden moeten bewegen en mannen zouden moeten mediteren, probeer ik toch regelmatig zen te zitten. Met de app 'headspace' laat ik mij helpen door een zalvende Britse stem die mij vertelt wanneer ik mijn ogen mag sluiten, mijn ademhaling mag gaan tellen enz. Moeten is bij meditatie een no go.

Er zit, 12 minuten in de race, een moment waarop het 'allowed is to let the mind wander off'. Als een kind dat vrij door de Ikea mag rennen na eerst de verplichte toer aan moeders hand te hebben moeten lopen. Juist dat moment gaat mijn geest nergens heen. De 12 minuten ervoor ben ik mentaal overal geweest, maar die 30 seconden sta ik stil. Bizar.

Gisteren bezocht ik in Stockholm Fotografiska. Zweeds is simpel, het foto museum. En stuitte op deze foto expositie. 

Over mind wandering off en headspace gesproken 😉

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage