woensdag 2 maart 2016

Vandaag -Dwarse bomen

Op de piste waar ik mijn leven lang al ski staat een boom. Een boom die net als ik vroeger in de sleeplift, moeite had met de al te steile helling. Hij wilde zich er tegen aan vleien en groeide niet kaarsrecht omhoog maar dwars met een bocht. Ik hou wel van wat eigengereidheid. 

Vanochtend miste ik mijn bus omdat het spoor bij mijn huis dicht ging. En opeens realiseerde ik me de letterlijke betekenis van dwarsbomen. De boom die dwars wordt gelegd beneemt me de mogelijkheid op tijd te komen. 

Dwarse bomen in de natuur, prachtig. Maar man made dwarsbomen die mij tot de overvolle blijfmaarzevenjaarstaan-rogiervanboxtel trein dwingen, die mag je houden...

#goedereis

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage